$node->field_news_cover_image['und'][0]['alt']; ?>

عاقبت مسابقات یورو ۲۰۱۶ با قهرمانی تیم پرتغال به اتمام رسید. ولی برای مدتی فوتبال را رها نمایید تا قهرمانی اروپا را از نظر خودروسازی بررسی نماییم. احتمالاً فینالیست‌ها شما را شگفت زده خواهند نمود.

به گزارش ۱۶۱۶، در اینجا می‌خواهیم بررسی نماییم تا متوجه شویم کدام یک از کشورهای حاضر در مسابقات جام ملت‌های اروپا در زمینه خودروسازی اول می‌باشد. پیش از آنکه بخواهیم رقابت را شروع نماییم شش کشور از دور خارج خواهند گردید، چون که اصولاً صنعت خودروسازی خاصی در آنها وجود ندارد. این شش کشور عبارتند از جمهوری ایرلند، آلبانی، کرواسی، ایسلند، سوییس و ولز که اگر چه در آینده نزدیک آستون مارتین در مورد آخر یک کارخانه خودروسازی بنا خواهد نمود.

تنها خودروساز ایرلند شمالی، رایتباس می‌باشد که سالانه ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و خودروی سنگین تولید می‌نماید، این در صورتی می‌باشد که اوکراین با تولید سالانه تنها ۸۰۰۰ دستگاه (آمار سال ۲۰۱۵) فقط سایه‌ای از گذشته خویش است. اتریش با ۱۲۶ هزار، پرتغال قهرمان یورو ۲۰۱۶ با ۱۵۷ هزار و سوئد با ۱۸۹ هزار کمتر از حد انتظار ظاهر می‌گردند. این در صورتی می‌باشد که رومانی به لطف برند داچیا با ۳۸۷ هزار دستگاه در سال روند رو به رشدی را دنبال می‌نماید.

تولید اتومبیل بلژیک در حالی به ۴۰۹ هزار دستگاه در سال می‌رسد که این کشور در صنعت خودروسازی هیچ برند ملی ندارد. مجارستان با تولید ۴۹۵ هزار دستگاه در سال فاصله کمی با رقم جذاب نیم میلیون دستگاه دارد. لهستان ۶۶۱ هزار دستگاه در سال اتومبیل تولید می‌نماید که حجم بالایی از آن را فیات ۵۰۰ S تشکیل می‌دهد که خیلی‌ها تصور می‌نمایند در ایتالیا تولید می‌گردد.

کشور اسلواکی در کمال شگفتی با تولید یک میلیون دستگاه اتومبیل در سال نام خود را در میان ده تولید کننده برتر اتومبیل در اروپا ثبت نموده است و هم اکنون جگوار و لندروور هم کارخانه‌های خود را در این کشور تأسیس نموده‌اند. ایتالیا در حالی تولید یک میلیون دستگاه در سال را به ثبت رسانده که انتظار بیشتری از این کشور می‌رفت به ویژه حالا که تولید جیپ هم در خاک آن کشور شروع شده می‌باشد. به لطف تولید خیلی بالای اشکودا، جمهوری چک با ۱٫۳ میلیون دستگاه اتومبیل جایگاه خوبی را در اختیار داشته و پشت سر ترکیه با ۱٫۳ و روسیه با ۱٫۴ میلیون دستگاه ایستاده می‌باشد.

انگلیس با یک دوجین خودروساز نتوانست رقمی بالاتر از ۱٫۷ میلیون دستگاه را ثبت نماید تا فقط بتواند به جمع چهار کشور نیمه نهایی راه یافته و پایین‌تر از فرانسه با ۲ میلیون دستگاه قرار بگیرد. ولی رتبه دوم خودروسازی در اروپا به اسپانیا تعلق می گیرد که ۲٫۷ میلیون دستگاه در سال اتومبیل از کارخانجات این کشور خارج می‌گردد و سهم بزرگ آن به برندهای غیر اسپانیایی تعلق دارد. و همانطور که خیلی از شما هم حدس می‌زدید آلمان با تولید ۶ میلیون دستگاه اتومبیل در سال قهرمان بلامنازع اروپا به حساب آمده و احتمالاً سالها این عنوان را در اختیار خواهد داشت.

دیدگاه‌ها