$node->field_news_cover_image['und'][0]['alt']; ?>

بی‌ام‌و با بهره‌برداری از پروژه‌ی تانگو گوگل، امکان خرید و سفارشی‌سازی خودرو را با واقعیت افزوده مهیا کرد.

به گزارش ۱۶۱۶، بی‌ام‌و و گوگل روز گذشته در نمایشگاه CES ۲۰۱۷ از اپلیکیشنی رونمایی کردند که این امکان را به خریداران می‌دهد تا به‌صورت دیجیتالی خودروی خود را سفارشی‌سازی و نتیجه‌ی کار را عینی مشاهده کنند. 

اپلیکیشن جدید بی‌ام‌و، BMW i Visualiser نام دارد و با استفاده از تکنولوژی تانگو گوگل توسعه داده شده است. فناوری تانگو به وسیله‌ی سنسور‌ها و دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، محیط پیرامون را تخمین می‌زند و به‌صورت سه‌بعدی و مشابه با دنیای واقعی نمایش می‌دهد. در حال حاضر این تکنولوژی تنها در دو گوشی‌ هوشمند لنوو Phab ۲ Pro و ایسوس ذن‌فون AR در دسترس است. 

اپلیکیشن i Visualliser در حال حاضر تنها قابلیت سفارشی‌سازی دو مدل بی‌ام‌و را دارد. خودروهای الکتریکی و محبوب و دو مدلی هستند که در حال حاضر امکان سفارشی‌سازی آن‌های حین خرید وجود دارد. طی هفته‌های آینده امکان خرید خودرو از نمایندگی‌های مختلف بی‌ام‌و در ایالات متحده، آلمان، ژاپن، چین و انگلیس، توسط اپلیکیشن i Visualliser فراهم خواهد بود. 

گوگل اعلام کرده است در سال جاری میلادی اپلیکیشن i Visualliser را در گوگل پلی عرضه می‌کند تا کاربران برای سفارشی‌سازی خودروهای بی‌ام‌و، دیگر نیازی به حضور در نمایندگی‌های این شرکت نخواهند داشت. 

اپلیکیشن معرفی‌شده‌ i Visualliser شرکت بی‌ام‌و، با این‌که قدم بزرگی در تحول خرید و سفارشی کردن خودروها است؛ اما با توجه به تعداد محدود مدل‌های قابل سفارشی‌سازی و قیمت بالای خودروهای این برند، تنها برای افراد اندکی کاربرد خواهد داشت. امید است گوشی‌های بیشتری از تکنولوژی تانگو استفاده کنند و در ادامه با گسترش کاربرد آن، شاهد استفاده‌ی گسترده از این فناوری باشیم.

گوگل در نظر دارد کاربرد پروژه‌ی تانگو را از صنعت خودروسازی فراتر ببرد و فناوری واقعیت افزوده‌ی خود را در زمینه‌های مختلفی اعم از آموزش و گیمینگ، ارائه کند. 

دیدگاه‌ها