لکسوس IS

IS

لکسوس IS یک سری از خودروهای لوکس رده پایین لوکس است که توسط لکسوس از سال ۱۹۹۸ عرضه می‌شود. IS به عنوان به یک مدل اسپرت سطح پایین معرفی شد، خودرویی که در خط تولید لکسوس پایین‌تر از ES (و خارج از بازار آمریکای شمالی، لکسوس GS) قرار می‌گیرد.

تاریخچه لکسوس IS

IS در ابتدا تحت نام تویوتا آلتزا در ژاپن به فروش می‌رسید (کلمه آلتزا در زبان ایتالیایی به معنای "بلند مرتبه" است)، تا اینکه در سال ۲۰۰۶ برند لکسوس نسل دوم از طراحی لکسوس IS را معرفی کرد. نام آلتزا هنوز هم گاهی اوقات استفاده می‌شود و اشاره به چراغ‌های عقب کرومی این خودرو دارد، چراغ‌هایی که برروی نسل اول این خودرو نصب شده بودند و به "چراغ‌های آلتزا" معروف هستند.

نسل اول آلتزا (با نام کد XE10) در اکتبر ۱۹۹۸ در ژاپن عرضه شد، در حالیکه لکسوس IS 200 (GXE10) در اروپا در سال ۱۹۹۹ و در آمریکای شمالی نیز تحت نام IS 300 (JCE10) در سال ۲۰۰۰، کار خود را آغاز کرد. اولین نسل IS که موتور ۶ سیلندر خطی داشت، در دو نوع سدان و استیشن ساخته شد. نسل دوم IS (با نام کد XE20) در سال ۲۰۰۵ در سطح جهانی با سدان‌های IS 230 (GSE20) و IS 350 (GSE21) که ۱ موتور ۶ سیلندر V شکل داشتند، عرضه شد و عرضه آن با تولید یک نسخه سدان با موتور ۸ سیلندر V شکل و کارایی بالا به نام IS F در سال ۲۰۰۷ و نسخه‌های کانورتیبل هاردتاپ IS 250 C و IS 350 C در سال ۲۰۰۸، ادامه یافت. نسل سوم لکسوس IS در ژانویه ۲۰۱۳ عرضه شد، که شامل مدل IS 350 و IS 250 با موتور ۶ سیلندر V شکل، مدل IS 300h هیبریدی و مدل پرفورمنس تیون F اسپرت می‌شود. IS مخفف "Intelligent Sport" و به معنای اسپرت هوشمند است.

اولین نسل (XE10؛ ۲۰۰۵-۱۹۹۸)

به عنوان رقیبی مستقیم برای سدان‌های اسپرت لوکس خودروسازان پیشتاز اروپایی ساخته شد. سری XE10 تویوتا آلتزا و لکسوس IS با تأکید بیش‌تری برروی کارایی نسبت به آنچه که پیش از این در خودروهای لوکس ژاپنی دیده بودیم، طراحی شدند. کار مهندسی این خودرو به سرپرستی نوبواکی کاتایامو، در سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ صورت پذیرفت، کسی که مسئول پروژه AE86 بود. کار طراحی این خودرو توسط تامویاسو نیشی در سال ۱۹۹۶ انجام گرفت و با شماره ثبت اختراع ۱۰۳۰۱۳۵ در ۵ دسامبر ۱۹۹۶ در دفتر ثبت اختراع ژاپن، ثبت گردید. در معرفی آن به ژاپن و تا سال ۲۰۰۶ که لکسوس معرفی شد، خودرویی انحصاری برای نمایندگی‌های ژاپنی که تویوتا ویستا استور نام داشتند، به شمار می‌رفت. سدان‌های آلتزا AS200 و AS300 اساس مدل‌های لکسوس IS 200 و IS300 را که در خارج از ژاپن و در درجه اول در آمریکای شمالی، استرالیا و اروپا به فروش می‌رسید، شکل می‌دادند. یک نسخه هاچبک-استیشن واگن از این خودرو نیز در ژاپن با نام "آلتزا گیتا" و در آمریکا و اروپا با نام لکسوس IS اسپرت‌ کراس عرضه شد.

نسل دوم (XE20؛ ۲۰۱۳-۲۰۰۵)

سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۵

نسل دوم IS در مارس ۲۰۰۵ در نمایشگاه خودروی ژنو به عنوان یک مدل پیش‌تولید، معرفی شد. نسخه تولید شده آن در آوریل ۲۰۰۵ در نمایشگاه خودروی نیویورک آغاز به کار کرد. فروش جهانی این سدان در سپتامبر و اکتبر ۲۰۰۵ و به عنوان یک مدل ۲۰۰۶ شروع شد. با معرفی زیرمجموعه لکسوس در ژاپن استفاده از نام تویوتا آلتزا متوقف شد و نسخه استیشن واگن اسپرت‌کراس نیز، که فروش کمی داشت، از خط تولید کنار گذاشته شد.

تولید این سدان در سپتامبر ۲۰۰۵ در کارخانه میاتا واقع در میاواکا، فوکوکا و در تکمیل آن در اکتبر ۲۰۰۵ در کارخانه تاهارا واقع در تاهارا، آئیچی آغاز شد. تولید IS F در دسامبر ۲۰۰۷ در تاهارا آغاز شد. کارخانه میاتا نیز در آوریل ۲۰۰۹ شروع به تولید IS C کرد.

تمامی مدل‌های نسل دوم IS طراحی داخلی معمول‌تری در مقایسه با نسل قبل و با تمرکز بیش‌تر بر روی تجهیزات لوکس، داشتند. این طراحی داخلی شامل صندلی‌های چرمی حافظه‌دار، نمایشگر مؤلفه‌های خودرو دارای نور برق ‌درخشانی مانند شمشیر نوری و روشنایی داخلی LED، قابلیت انتخاب بین متالیک مصنوعی یا روکش چوبی انتخابی Bird’s Eye Maple (کامپوزیت آلومینیوم در IS F) و قفل درب‌ها و استارت بدون نیاز به کلید SmartAccess می‌شد. آپشن‌های این خودرو نیز مواردی از سیستم جهت‌یابی با صفحه لمسی و دوربین پشتیبان گرفته تا سیستم صوتی درجه یک مارک لوینسون و رادار دینامیک کروز کنترل را شامل می‌شد.

سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۰۸

در سال ۲۰۰۸ سبک IS بازطراحی شد و سیستم تعلیق و هدایت آن برای بهبود پایداری و کنترل خودرو مجدداً تیون شد. پس از سه سال عرضه فقط با یک سبک بدنه، IS با یک سبک بدنه دیگر بازگشت؛ این بار به عنوان یک کانورتیبل هاردتاپ، در اکتبر ۲۰۰۸، زمانی که IS 250 C کار خود را در نمایشگاه خودروی پاریس آغاز کرد. مدل قدرتمندتر IS 350 C نیز با مشخصات موتوری مشابه موتور مدل‌های سدان، عرضه شد. IS کانورتیبل در سال ۲۰۰۹ برای فروش در اروپا و در می ۲۰۰۹ نیز برای فروش در آمریکا عرضه شد. همچنین IS 300 C برای بازار مناطق مشخصی تولید شده بود. فیس‌لیفتی که در سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد نیز اصلاحات اندکی در سبک طراحی داخلی خودرو ایجاد کرد.

سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۰

در سال ۲۰۱۰ و منطبق با دومین بازنگری در خط تولید IS، IS 220d دیزلی با بهبود میزان مصرف سوخت اما با bph۲۷ (۲۰ کیلووات؛ PS27(توان کمتر تولید شد. خودروی جدید که IS 200d نامیده می‌شد، براساس قطعات "F SPORT" و تجهیزات جانبی IS 250/350 ساخته شد. لکسوس،IS F SPORT را در سال ۲۰۱۰ تولید کرد. دومین بازنگری همچنین بروزرسانی‌های بیش‌تری را برای طراحی داخلی خودروهای خط تولید IS داشت.

سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۳

تغییرات در مدل IS C شامل تبدیل سیستم‌های حمل و نقل هوشمند و سیستم‌های ارتباطی کوتاه برد اختصاصی، به تجهیزات استاندارد بود. تغییرات در مدل بازار آمریکای F Sport Package تغییرات شامل تیپ طراحی داخلی نقره‌ای متالیک اصلاح شده و در مدل مربوط به بازار ژاپن آن رنگ سرخ گلی تیره برای داخل خودرو و پنل تزئینی نقره‌ای بود. تجهیزات جانبی برجسته F SPORT شامل رینگ‌های ۱۹ اینچی فرفورژه‌ای (ست چهارچرخ) با تجهیزات فلزی آن، بروزرسانی ترمزها، ست محور جلو، ست محور جلو، پوشش موتور از جنس فیبرکربن، دسته دنده از جنس چرم فیبرکربن، ست کفپوش خودرو (ست چهار تکه)، تنظیم پایین‌تر ارتفاع فنرها، دریچه هوای کارا، اگزوز دوقلوی کارا، ست کمک‌فنرها (چهار تا) و میله تعادل می‌شد. مدل‌های مربوط به بازار ژاپن در تاریخ ۲۲/۸/۲۰۱۳ برای فروش عرضه شد. معادل‌های قدیمی‌تر شامل IC 250C و IC 350C می‌شد. مدل‌های مربوط به بازار آمریکا به عنوان مدل ۲۰۱۴ عرضه شدند. مدل‌های پیشین شامل IC 250C و IS 350C بود.

نسل سوم (XE30 - ۲۰۱۳ تاکنون)

طراحی خارجی این نسل در طول سال‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۰ توسط ماساناری ساکائه و در سال ۲۰۱۱ توسط یوکی ایسوگای (F-Sport) انجام گرفت.

مدل‌های IS F SPORT ویژگی‌هایی مانند هندلینگ و کارایی بهبودیافته، سیستم تعلیق متغیر تطبیقی و سیستم هدایت با نسبت متغیر (IS 350) دارد. نه‌تنها هندلینگ F-Sport متفاوت است، بلکه سبک مهاجم‌ترش، آن را از مدل تولیدی پایه متمایز می‌کند. سبک F-Sport شامل یک نسخه از جلوپنجره ویژه F-Sport، نشان لوگوی F-Sport و چرخ‌های گرافیتی پنج شاخه است. درون اتاق خودرو، شما روکش‌های روشن فیبرکربن مانند، صندلی‌های با کارایی بسیار تقویت‌شده، سقفی کاملاً مشکی و نمایشگر فوق‌العاده و متحرک که اطلاعات مربوط به جهت‌یابی و موسیقی خودرو را نشان‌ می‌دهد، خواهید یافت. مدل‌های F-Sport یک نسخه ویژه نیز با رنگ بدنه فوق‌العاده سفید و رنگ داخلی پرطراوت قرمز rojo دارد. همچنین مدل سال ۲۰۱۴ اولین خودرو در خط تولید IS F-Sport بود که با دودیفرانسیل عرضه شد.

از یک سدان IS جدید در ژانویه سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی و پس از آن در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۳ و در اوکتاگون کره‌جنوبی، رونمایی شد.

مدل‌های بین‌المللی اواسط سال ۲۰۱۳ برای فروش عرضه شدند. مدل‌های اولیه شامل IS 250 دیفرانسیل‌عقب، IS 250 دودیفرانسیل، IS 300h و IS 350 دیفرانسیل‌عقب می‌شد. خودروی هیبریدی IS 300 نیز در اروپا، ژاپن و بازارهای بین‌المللی منتخب عرضه خواهد شد.

اخبار لکسوس IS

لکسوس IS 2016

لکسوس IS فیس‌لیفت در نمایشگاه پاریس به نمایش درآمد

به گزارش ۱۶۱۶، کمپانی لکسوس از فرصت پیش آمده در Paris Motor Show ۲۰۱۶ استفاده کرد و خودروی فیس‌لیفت جدید IS را معرفی کرد. لکسوس خود به این موضوع اشاره کرده است که تغییرات ظاهری بسیار اندکی در این

خودروهای دست دوم قابل اعتماد

با قابل اعتمادترین خودروهای دست دوم آشنا شوید

نشریهٔ اتواکسپرس بر اساس نظرسنجی Driver Power برای سال ۲۰۱۶، فهرست قابل اطمینان ترین اتومبیل‌های کارکرده امسال را منتشر نموده است. خرید اتومبیل کارکرده همواره یک ریسک بوده و به دلایل متعددی، قابلیت

لکسوس IS جدید با طراحی به روز شده خشن‌تر از قبل می‌باشد!

لکسوس IS جدید با طراحی به روز شده خشن‌تر از قبل می‌باشد!

نسل سوم لکسوس IS، سال ۲۰۱۳ که رونمایی شد، یکی از وحشی‌ترین و دینامیک‌ترین طراحی‌های کلاس خود را شامل بود ولی بعد از گذشت ۳ سال، این چهره دیگر مثل روزهای نخستین هیجان بصری خاص خود را نداشت. فیس‌لیفت

لکسوس IS مدل ۲۰۱۷

لکسوس با مدل جدید سدان IS به پکن آمده است

شرکت لکسوس برای رونمایی از سدان IS بروز شده خود در نمایشگاه خودروی پکن حضور یافت. به گزارش ۱۶۱۶، لکسوس IS مدل ۲۰۱۷ با یک ظاهر بروز شده و یک سری تغییر در نمایشگاه پکن معرفی شده است. لوکس ساز