لکسوس GS

GS

لکسوس GS یک خودروی سایزمتوسط است که توسط لکسوس، یکی از زیرمجموعه‌های لوکس تویوتا، عرضه شد. همین خودرو در سال ۱۹۹۱ تحت نام تویوتا آریستو در ژاپن عرضه گردید، اما مدل تحت نشان لکسوس سال ۱۹۹۳ به بازار آمد. اکنون نسل چهارم این خودرو عرضه شده است، اما GS تا نسل سوم خود فقط تحت نام آریستو در ژاپن به فروش می‌رسید.

تاریخچه لکسوس GS

این خودرو به عنوان یک سدان پرفورمنس برای رقابت در کلاس خودروهای نسبتاً لوکس طراحی شد. GS خودرویی بین کامپکت رده‌پایین و تشریفاتی IS و خودروی پرچم‌دار و سایز بزرگ LS است و شاسی خود را با یکی از پلتفرم‌های پراستفاده تویوتا به اشتراک گذاشته است: سری S، که برای نسل‌های مختلف سدان‌های درجه یک تویوتا کراون استفاده شده است.

از سال ۱۹۹۳، چهار نسل از خودروهای GS تولید شده است که همه آن‌ها موتورهای شش سیلندر و دیفرانسیل عقب داشتند. موتورهای ۸ سیلندر V شکل، سیستم دو دیفرانسیل و نسخه‌های هیبریدی برای نسل‌های دوم و سوم این خودرو در سال ۲۰۰۵ عرضه شد. دو نسل اول این خودرو، یک معادل در بازار داخلی ژاپن داشتند، تویوتا آریستو (آریستو در زبان یونانی به معنای "بهترین" است)، که از سال ۱۹۹۱ عرضه می‌شد، تا اینکه از مارک داخلی لکسوس در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد. اگرچه طراحی داخل و بدنه خارجی این دو خودرو تا حد زیادی یکسان بود، اما GS و آریستو در ترکیب موتور و گیربکس و پکیج‌های تجهیزات با یکدیگر تفاوت داشتند. GS مخفف "Grand Sedan" و به معنای سدان باشکوه است. با این حال برخی از واردکنندگان لکسوس آن را مخفف "Grand Sport" و به معنای اسپرت باشکوه در نظر می‌گیرند.

نسل اول لکسوس GS در سال ۱۹۹۳ در ایالات متحده، اروپا و بازارهایی منتخب در آسیا برای فروش عرضه شد، جایی که با یک موتور خطی ۶ سیلندر و بدنه خارجی طراحی شده توسط طراح ایتالیایی، جیوجیارو، معرفی شده بود. مدل نسل دوم در سال ۱۹۹۷ عرضه شد، که از یک پلتفرم جدید و سبک in-house بهره می‌برد و یک نسخه با موتور ۸ سیلندر V شکل را برای اولین بار در خارج از ژاپن برروی این خودرو اضافه کرده بود. نسل سوم GS که در سطح جهانی و برای model year سال ۲۰۰۶ عرضه شد، در نسخه‌هایی با موتورهای V6، V8 و هیبریدی تولید شده بود، که بعدها به عنوان پرفورمنس هیبریدی GS 450h شناخته شد.

مدل‌های نسل سوم این خودرو اولین سدان‌های لکسوس GS بودند که در بازار داخلی ژاپن نیز به فروش رسیدند. از نسل چهارم لکسوس GS در آگوست ۲۰۱۱ و در مراسم Concours d'Elegance که در پبل بیچ برگزار می‌شد، رونمایی شد، مدل‌های معرفی‌شده شامل مدل ساخته‌شده با موتور V6 GS 350، مدل هیبریدی GS 450h و مدل تیون ‌شده پرفورمنس FSport بود. از یک جایگزین مدل پایین‌تر با موتور V6 به نام GS 250، در نمایشگاه اتومبیل گوانگژو در نوامبر ۲۰۱۱ و با هدف بازارهای آسیایی و اروپایی رونمایی شد. در برخی از بازارها مانند بازار آمریکای شمالی، GS دسته سدان‌های سایز متوسط در خط تولید لکسوس را با خودرو دیفرانسیل جلوی ES به اشتراک می‌گذارد.

اخبار لکسوس GS

۱۲ خودروی پرفورمنس 2016

نگاهی به ۱۲ خودروی پرفورمنس مجهز به موتورهای هشت سیلندر بدون توربو

اگر شما معمولاً اخبار صنعت خودرو را دنبال می‌کنید، مرگ خودروهای پرفورمنس ساخته شده با موتورهای تنفس طبیعی ۸ سیلندر V شکل نباید برای شما غافلگیر کننده باشد. نیاز به کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و مصرف

خودروهای دست دوم قابل اعتماد

با قابل اعتمادترین خودروهای دست دوم آشنا شوید

نشریهٔ اتواکسپرس بر اساس نظرسنجی Driver Power برای سال ۲۰۱۶، فهرست قابل اطمینان ترین اتومبیل‌های کارکرده امسال را منتشر نموده است. خرید اتومبیل کارکرده همواره یک ریسک بوده و به دلایل متعددی، قابلیت

عمل زیبایی اتومبیل‌ها 2016

عمل زیبایی اتومبیل‌ها، از بنز و بی ام و تا هیوندای و کیا

همواره اتومبیل سازان حدود پنج تا ده سال یک بار محصول کاملاً جدید معرفی می‌نماید و محصولاتی که میان این سال‌ها با نام مدل خاصی مانند تویوتا کمری ارائه می‌شود فیس‌لیفت‌های متفاوتی روی پلت‌فرم‌های طراحی