لکسوس ES

ES

لکسوس ES یک سری از سدان‌های لوکس است که ابتدا در سایز کامپکت، پس از آن در سایز متوسط و در آخر نیز در سایز بزرگ توسط لکسوس از سال ۱۹۸۹ عرضه شد.

تاریخچه لکسوس ES

شش نسل از این سدان تا به امروز معرفی شده است، که همگی آن‌ها موتورهای ۶ سیلندر V شکل و طراحی موتور جلو و دیفرانسیل جلو داشته‌اند. پنج نسل اول ES بر روی پلتفرم تویوتا کمری ساخته شدند و نسل ششم آن ارتباط نزدیک‌تری با آوالون داشت. این خودرو تا سال ۱۹۹۳ با گیربکس دستی عرضه می‌شد. جایگزینی موتور خودرو با یک موتور خطی چهار سیلندر به عنوان یک آپشن در سال ۲۰۱۰ برای بازارهای آسیایی در نظر گرفته شد و یک نسخه هیبریدی بنزینی-برقی از این خودرو در سال ۲۰۱۲ معرفی گردید. ES تا سال ۱۹۹۸ و تا هنگامی که خودروی مرتبط لکسوس RX معرفی شد، تنها خودروی دیفرانسیل جلوی لکسوس به شمار می‌رفت. این خودرو تا عرضه لکسوس IS در سال ۱۹۹۹، پایین‌ترین سطح در سگمنت خودروهای لوکس خط تولید لکسوس در آمریکای شمالی و سایر نواحی را به اشغال خود در آورده بود. ES مخفف "Executive Sedan" یا سدان اجرایی است. با این‌حال برخی از واردکنندگان لکسوس آن را مخفف "Elegant Sedan" یا سدان زیبا، در نظر می‌گیرند.

اولین نسل این خودرو ES 250 بود که در سال ۱۹۸۹ معرفی شد و یکی از دو خودروی خط تولید لکسوس محسوب می‌شد، خودروی دیگر، خودروی پرچم‌دار LS400 بود. دومین نسل آن ES 300 نام داشت که در سال ۱۹۹۱ آغاز به کار کرد، در پی آن در سال ۱۹۹۶ سومین نسل از این خودرو نیز با نام ES 300 عرضه شد و چهارمین نسل آن نیز ES 300/330 بود که در سال ۲۰۰۱ عرضه گردید. از اولین تا چهارمین نسل، این سدان المان‌هایی از طراحی بدنه خود را با سدان‌هایی که تویوتا برای بازار ژاپن تولید می‌کرد، به اشتراک گذاشت و معادل آن برای بازار ژاپن با نام تویوتا ویندوم، تا عرضه نسل پنجم ES در سال ۲۰۰۶، عرضه می‌شد. کلمه Windom ترکیبی از "win" و پسوند "dom" است، که عبارتی به معنای پیروزی ابدی را اظهار می‌کند. نسل پنجم ES، که از طراحی بدنه L-finesse خود لکسوس بهره می‌برد، در ابتدای سال ۲۰۰۶ و به عنوان یک مدل ۲۰۰۷ آغاز به کار کرد. نسل ششم ES نیز در نیمه اول سال ۲۰۱۲ و به عنوان یک مدل ۲۰۱۳ عرضه شد و ابعاد اتاق آن ناشی از افزایش فاصله بین دومحور خودرو، افزایش یافته بود، اتاقی که با خودروی سایز بزرگ تویوتا آوالون به اشتراک گذاشته شد.

از مدل نسل چهارم، لکسوس ES با تأکید بر امکانات داخلی خودرو، آرامش و کیفیت سواری، در تضاد با سدان‌های اسپرت با سواری محکم، سگمنت خودروهای لوکس و راحت را نشانه گرفته بود. خریدارانی که به دنبال مدل‌های با تمرکز بیش‌تر روی کارایی بودند، هدف لکسوس IS و رقبای آن بودند، با مدل‌هایی که رانندگی اسپرت‌تر را با سیستم تعلیقی با تنظیماتی متفاوت ارائه می‌کردند. در اروپا، ژاپن و سایر بازارهایی که این خودرو در دسترس نبود، سدان‌های لکسوس GS اسپرت دسته‌بندی خودروهای سایز متوسط در خط تولید لکسوس را تصرف کرده بودند. در ایالات‌متحده، لکسوس ES برای مدت بیش از پانزده سال بهترین فروش را در بین سدان‌های لکسوس داشت.

اخبار لکسوس ES

هیوندای آزرا 2018

هیوندا قصد ندارد نسل جدید آزرا را در آمریکا، اروپا و استرالیا عرضه کند

شرکت هیوندای از کمپانی‌های خودروساز مطرح کره‌ای، به نظر می رسد قصد ندارد نسل جدید آزرا را در آمریکا، اروپا و استرالیا عرضه کند. به گزارش ۱۶۱۶، هیوندای به تازگی خبر از عدم عرضه نسل جدید آزرا را در

بی ام و سری ۵ 2016

چرا بی ام و سری ۵ پرفروش‌ترین سدان لوکس بازار ایران شد؟

نسل فعلی ب‌ام‌و سری ۵ یا همان اتاق F10، نخستین بار با مدل 523i به کشور وارد شد و اگرچه قدرت ۲۰۴ اسب بخاری موتور ۶ سیلندر و ۳ لیتری آن در مقابل رقیبی مانند مرسدس بنز E350 چندان جالب توجه نبود، اما به