لکسوس

Lexus

اگر در اواسط دهه ۱۹۸۰ میلادی دیدگاهی در خصوص اینکه یک برند ژاپنی خواهد توانست از پیشتازان تولید خودرو در آمریکا سبقت بگیرد مطرح می‌شد مطمئناً موجبات خنده همگان را فراهم می‌کرد. ولی تویوتا با تأسیس برند لکسوس توانست این کار را انجام دهد. خنده‌دار باشد یا نه، اما بالاخره ژاپنی‌ها، نه در جنگ فیزیکی بر علیه آمریکا بلکه در انیمیشن و البته صنعت خودروسازی از آمریکا پیشی گرفتند.

تاریخچه لکسوس

با این وجود، پیش از آنکه حملات سامورایی‌ها بر علیه خودروسازهای آمریکایی آغاز شود، جلساتی سری در اتاق رئیس برگزار و طرح و نقشه حملات مشخص شد. چنین جلسه‌ای در سال ۱۹۸۳ میان رئیس تویوتا ایجی تویودا و مدیران اجرایی شرکت او برگزار شد. مطمئناً تویوتا مدیران خود را برای صرف شیرینی و چای گرد هم جمع نکرده بود و هدف اصلی این گردهمایی، طرح پرسش در خصوص امکان ایجاد یک برند لوکس با هدف برتری بر برندهای آمریکایی بود. این پروژه با عنوان F1 (کشتی دریادار ۱) ثبت و از آن به عنوان تلاشی کاملاً سودآور یادشد. نتیجه این پروژه، خودرویی بود که بعدها (پیش از آنکه در آمریکا به جایگاه‌های بالا برسد) از آن با عنوان Lexus LS 400 یادشد.

LS 400 خودرویی نبود که تنها با صرف زمان و منابع موجود تولید شود. به‌منظور تحقیق در خصوص سبک زندگی و عادات آمریکایی‌ها در استفاده از خودروها و محصولات لوکس، ژاپنی‌ها حتی تا اجاره یک خانه در ساحل لاگونا (با هدف مشاهده از نزدیک بازار هدف) پیش رفتند. در نهایت، تحقیقات طولانی مدت و مهندسی پیشرفته، باعث درخشش بیش از پیش LS 400 شد.

این خودرو که مورد تحسین و تأیید منتقدان قرارگرفت، در نمایشگاه خودروی دیترویت در سال ۱۹۸۹ پیش روی همگان قرارگرفت و به این ترتیب راه خود را به آمریکای شمالی پیدا کرد. مطمئناً پس از تلاش ۲۴ تیم مهندسی و چندین هزار نیروی کاری که وقت خود را صرف تولید ۴۵۰ نسخه آزمایشی، آن‌هم با هزینه یک میلیارد دلاری کردند، چیزی جز این نیز انتظار نمی‌رفت.

مزیت اصلی لکسوس در مقابل آکورا که سه سال پیش به بازار ایالات متحده وارد شده بود، منحصر به فرد بودن آن است. بر خلاف اولین مدل‌های آکورا که با تغییر نام و لوگوی اصلی به فروش رسیده بودند، لکسوس کم‌ترین ارتباط را با الگوهای طراحی تویوتا داشت.

بی سروصدا، ارگونومیک، قدرتمند و قابل اعتماد و در نهایت تمامی این خصوصیات باعث شد LS به رقیب درنده‌ای برای خودروهای وارداتی شرکت‌هایی مانند مرسدس بنز و بی‌ام‌و تبدیل شود که حالا با ورود این برند به بازارهای تحت تسلطشان، کاهش آمار فروش را تجربه می‌کردند.

با توجه به ثبت آمار فروش بالا توسط LS که امکان توسعه برند از طریق شبکه‌های ایجاد شده در قالب ۸۱ نمایندگی را فراهم می‌کرد، مدل‌هایی مانند ES 250 نیز در ادامه راه عرضه شدند. در طول اولین سال‌های فروش، لکسوس به برند برتر در میان پرفروش‌ترین برندهای لوکس در ایالات متحده آمریکا تبدیل شد. همه‌چیز مانند عملکرد خودروهای تویوتا، برای ژاپنی‌ها آرام و بدون دغدغه پیش می‌رفت تا اینکه در سال ۱۹۹۱ میلادی دو مدل جدید نیز رونمایی شد. کوپه SC400 و سدان ES 300. سدان یادشده در واقع جایگزینی بود برای ES 250 و خیلی سریع نیز به پرفروش‌ترین سدان این شرکت تبدیل شد.

به‌منظور تداوم موفقیت‌های LS 400 و سری مبتنی بر آریستو با عنوان GS، لکسوس این‌بار با رونمایی از LX 450، خودروی بزرگ طراحی شده بر پایه تویوتا لندکروزر ۱۰۰ در سال ۱۹۹۶ میلادی وارد بازار خودروهای شاسی‌بلند شد. در سال ۱۹۹۸ میلادی، لکسوس عرضه RX، کراس‌اور پرفروش برپایه مدل کمری تویوتا را در کنار رونمایی از سری جدید GS در دستور کار قرارداد. در طول سال‌های پس از آن، بهینه‌سازی‌های ویژه برپایه تکنولوژی‌هایی مانند سیستم پیش‌ران هیبریدی در RX 400h که در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد موجبات افزایش بیش از پیش میزان فروش را فراهم کرد.

باید اذعان کرد که از زمان آغاز به‌کار، همه‌چیز مطابق با میل لکسوس پیش رفت. این برند در سال ۲۰۰۵ به بازار داخلی ژاپن معرفی شد و همزمان در دیگر مناطق جهان مانند آسیا، آمریکای جنوبی، استرالیا و اروپا نیز محبوبیت بالایی بدست آورد. تا سال ۲۰۰۷ میلادی، نفوذ لکسوس در بیش از ۵۰ کشور مختلف جهان گسترش یافت. هدف و شعار این شرکت در "دست‌یابی به کمال" با رونمایی از مدل‌های فعلی این برند تحت سری‌های IS,LS و RX و همچنین طرح‌های مفهومی LF-A در دستور کار قرارگرفته است.

اخبار لکسوس

لکسوس 2017

حضور لکسوس در مسابقات جی تی

لکسوس مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که برنامه‌هایی را برای ورود به دنیای مسابقات جی‌تی در سر می‌پروراند اما کمتر کسی فکرش را می‌کرد که اولین حضور آنها به‌صورت طوفانی باشد. به گزارش ۱۶۱۶، داریم درباره

ایرتویا 2017

آغاز جشنواره فروش نوروزی ایرتویا

شرکت ایرتویا به مناسبت فرا رسیدن سال نو شرایط فروش بسیار جذابی را برای محصولات تویوتا و لکسوس در بخشنامه جدید خود در نظر گرفته است. به گزارش ۱۶۱۶، این بخشنامه شامل شرایط متنوع فروش برای محصولات

لکسوس 2017

قیمت محصولات لکسوس در بازار

لکسوس NX ۲۰۰ T سه کلید در بازار با قیمت ۳۱۳ میلیون معامله می شود. به گزارش ۱۶۱۶، بر این اساس قیمت برخی از خودرو های لکسوس به این شرح است:  

لکسوس NX 2017

شرایط فروش اقساطی لکسوس NX اعلام شد

لیزینگ ملت شرایط فروش اقساطی لکسوس NX ۳۰۰h Fsport را به صورت اجاره به شرط تملیک اعلام کرد. به گزارش ۱۶۱۶، شرایط اعلام شده از سوی لیزینگ ملت به شرح زیر است: