آئودی

Audi

با سابقه تجاری بیش از ۱۰۰ سال، آئودی خودروسازی است که خودروهای لوکس و خودروهای شاسی بلند تولید می‌کند. این کمپانی در آلمان شروع به کار کرد و هنوز هم اصالت آلمانی خود را تا به امروز حفظ کرده است. "خودروسازی آئودی" در سال ۱۹۱۰ به جرگه خودروسازان آلمانی پیوست و تا رکود بزرگ پیش از جنگ جهانی دوم مستقل ماند. به دلیل اینکه مؤسس آئودی، آگوست هورش یک شرکت ۱۰ ساله که به نام خودش بود را ترک کرده بود، فرم لاتین نام خود-آئودی- را برای شرکت جدید برگزید. آئودی در سال ۱۹۳۲ به سه خودروساز دیگر پیوست و به کمک آن‌ها شرکت خودروسازی اتویونیون را تأسیس کرد. آئودی تنها بازمانده این اتحادیه است، که توسط فولکس‌واگن در سال ۱۹۶۴ خریداری شد.

تاریخچه آئودی

در طول دهه ۱۹۷۰ آئودی با سدان لوکس و کامپکت 100LS و سدان کوپه چالاک خود یعنی فاکس، مورد توجه آمریکاییان قرار گرفت. اواخر دهه ۷۰ آئودی سدان لوکس ۵۰۰۰ جدید خود را جایگزین خودروی قدیمی 100LS کرد.

هر خودروساز لحظاتی سرنوشت‌ساز دارد. یکی از این لحظات برای آئودی در مارس ۱۹۸۰ در نمایشگاه اتومبیل ژنو رخ داد. آئودی در این نمایشگاه از آئودی کواترو رونمایی کرد. یک کوپه اسپرت دو دیفرانسیل، که با بازخورد بسیار خوبی از سوی طرفداران خودرو، در نمایشگاه مواجه شد. سیستم دو دیفرانسیل این خودرو برای کمک به خودرو در سربالایی‌ها طراحی شده بود و در نهایت در تمام رده‌های آن مدل استفاده شد.

در همان سال خودروی ۴۰۰۰ جایگزین فاکس شد. چهار سال بعد بهترین خودروی این رده یعنی ۵۰۰۰ بازطراحی شد. فروش آئودی به لطف آیرودینامیک جدید پرچم‌دار جذاب آن‌ها، که نشان داد خودروهای با نشان آئودی چگونه هستند، ۵۰ درصد افزایش یافت. خودرویی که به طور زیرکانه‌ای زیبا و شیک بود و از اتاق با کیفیتی بهره می‌برد.

متاسفانه در آمد آئودی به دلیل اتهام زنی یک برنامه تلویزیونی یک ساعته در مورد شتاب نا خواسته مدل ۵۰۰۰ کاهش پیدا کرد. تحقیقات متعاقب دولت، بی گناهی آئودی را نشان می‌داد، اما کاهش فروش، تقریباً آئودی را از بازار آمریکا کنار زد.

اواخر دهه ۸۰ آئودی، فیس لیفت خودروی ۴۰۰۰ را به بازار عرضه کرد و آن را ۸۰ و ۹۰ نامید (مدل ۹۰ آپشن های بیشتری داشت). همچنین خودروی ۵۰۰۰ خود را ۱۰۰ یا ۲۰۰ نامگذاری کرد. مدل ۲۰۰ دو دیفرانسیل بود و یک موتور توربوشارژشده ۵ سیلندر داشت و در مقابل، مدل ۱۰۰ موتور ۵ سیلندر بدون توربو داشت و خودرویی دیفرانسیل جلو بود. همچنین یک کوپه نیز به عنوان پرچم‌دار معرفی شد، یک سدان به نام V8-powered 200 که به اختصار به آن V8 گفته می‌شد.

در دهه بعد خودروی A4 و مدل‌های کبریولت و همچنین بازماندگانی از مدل‌های ۱۰۰ تا A6 عرضه شدند. خودروی محصور کننده A8 به عنوان پرچم‌دار جدید آئودی معرفی و جایگزین V8 تمام آلومینیومی شد. تیپ‌های با کارایی بالا از مدل‌های مختلف با نام‌های S4، S6 و S8 عرضه شد.

در ابتدای هزاره جدید، خودروی کوپه اسپرت با ارتفاع پایین (و بعدها رودستر) TT مطرح شدند. آئودی همچنین تیپ‌های RS را برای مدل‌های A4 و A6 معرفی کرد، که کارایی بیش‌تری نسبت به تیپ S داشتند. علاوه بر تیپ‌های S و RS برای TT، آئودی خودروهای دیگری را نیز که شامل A3 هاچ‌بک، کراس اوور Q5، کوپه A5 جذاب، خودروی اسپرت عجیب و غریب R8 و سدان هاچ‌بک لوکس A7 می‌شد را، معرفی کرد.

امروز، آئودی به موفقیت خود در بازار خودروهای معتبر با عرضه گستره وسیعی از خودروها که ترکیبی از لوکس و اسپرت بودن هستند، ادامه می‌دهد.

اخبار آئودی

فولکس واگن 2017

همکاری پورشه و آئودی

دو شرکت خودروسازی آئودی و پورشه از زیرمجموعه های فولکس واگن در زمینه تولید خودرو همکاری خواهند کرد. به گزارش ۱۶۱۶، آئودی و پورشه اعلام کردند که برای کمک به صرفه جویی بزرگترین خودروساز دنیا، در

آئودی 2017

حضور آئودی در نشست آتی قوانین پیشرانه های فرمول یک

طبق ادعای رسانه‌ها، آئودی در نشست آینده‌ی مربوط به قوانین فرمول یک شرکت خواهد کرد. اکثر تیم‌های حاضر در این مسابقات خواستار پیشرانه‌هایی ارزان‌تر و پر صداتر هستند. به گزارش ۱۶۱۶، آئودی، زیرمجموعه‌

آئودی 2017

معرفی ۲ مدل جدید آئودی در مالزی

آئودی در نمایشگاه خودروی بانکوک ۲۰۱۷ دو مدل Q۵ و A۵ کوپه را برای نمایشگاه بانکوک رونمایی کرد. به گزارش ۱۶۱۶، Q۵ جدید به مجموعه ای از به روز رسانی ها و تجهیزات مجهز شده است تا رقابت خوبی در این

آئودی 2017

آئودی تولید شاسی بلند را افزایش می دهد

آئودی به گسترش مدل‌های RS خود تمایل زیادی دارد و طبق گفته‌های استفان وینکلمن، این موضوع شامل تعدادی از شاسی بلندهای RS نیز خواهد شد. وینکلمن در خلال مصاحبه خبری در زمان معرفی سدان RS۳ جدید به کار