آئودی

Audi

با سابقه تجاری بیش از ۱۰۰ سال، آئودی خودروسازی است که خودروهای لوکس و خودروهای شاسی بلند تولید می‌کند. این کمپانی در آلمان شروع به کار کرد و هنوز هم اصالت آلمانی خود را تا به امروز حفظ کرده است. "خودروسازی آئودی" در سال ۱۹۱۰ به جرگه خودروسازان آلمانی پیوست و تا رکود بزرگ پیش از جنگ جهانی دوم مستقل ماند. به دلیل اینکه مؤسس آئودی، آگوست هورش یک شرکت ۱۰ ساله که به نام خودش بود را ترک کرده بود، فرم لاتین نام خود-آئودی- را برای شرکت جدید برگزید. آئودی در سال ۱۹۳۲ به سه خودروساز دیگر پیوست و به کمک آن‌ها شرکت خودروسازی اتویونیون را تأسیس کرد. آئودی تنها بازمانده این اتحادیه است، که توسط فولکس‌واگن در سال ۱۹۶۴ خریداری شد.

تاریخچه آئودی

در طول دهه ۱۹۷۰ آئودی با سدان لوکس و کامپکت 100LS و سدان کوپه چالاک خود یعنی فاکس، مورد توجه آمریکاییان قرار گرفت. اواخر دهه ۷۰ آئودی سدان لوکس ۵۰۰۰ جدید خود را جایگزین خودروی قدیمی 100LS کرد.

هر خودروساز لحظاتی سرنوشت‌ساز دارد. یکی از این لحظات برای آئودی در مارس ۱۹۸۰ در نمایشگاه اتومبیل ژنو رخ داد. آئودی در این نمایشگاه از آئودی کواترو رونمایی کرد. یک کوپه اسپرت دو دیفرانسیل، که با بازخورد بسیار خوبی از سوی طرفداران خودرو، در نمایشگاه مواجه شد. سیستم دو دیفرانسیل این خودرو برای کمک به خودرو در سربالایی‌ها طراحی شده بود و در نهایت در تمام رده‌های آن مدل استفاده شد.

در همان سال خودروی ۴۰۰۰ جایگزین فاکس شد. چهار سال بعد بهترین خودروی این رده یعنی ۵۰۰۰ بازطراحی شد. فروش آئودی به لطف آیرودینامیک جدید پرچم‌دار جذاب آن‌ها، که نشان داد خودروهای با نشان آئودی چگونه هستند، ۵۰ درصد افزایش یافت. خودرویی که به طور زیرکانه‌ای زیبا و شیک بود و از اتاق با کیفیتی بهره می‌برد.

متاسفانه در آمد آئودی به دلیل اتهام زنی یک برنامه تلویزیونی یک ساعته در مورد شتاب نا خواسته مدل ۵۰۰۰ کاهش پیدا کرد. تحقیقات متعاقب دولت، بی گناهی آئودی را نشان می‌داد، اما کاهش فروش، تقریباً آئودی را از بازار آمریکا کنار زد.

اواخر دهه ۸۰ آئودی، فیس لیفت خودروی ۴۰۰۰ را به بازار عرضه کرد و آن را ۸۰ و ۹۰ نامید (مدل ۹۰ آپشن های بیشتری داشت). همچنین خودروی ۵۰۰۰ خود را ۱۰۰ یا ۲۰۰ نامگذاری کرد. مدل ۲۰۰ دو دیفرانسیل بود و یک موتور توربوشارژشده ۵ سیلندر داشت و در مقابل، مدل ۱۰۰ موتور ۵ سیلندر بدون توربو داشت و خودرویی دیفرانسیل جلو بود. همچنین یک کوپه نیز به عنوان پرچم‌دار معرفی شد، یک سدان به نام V8-powered 200 که به اختصار به آن V8 گفته می‌شد.

در دهه بعد خودروی A4 و مدل‌های کبریولت و همچنین بازماندگانی از مدل‌های ۱۰۰ تا A6 عرضه شدند. خودروی محصور کننده A8 به عنوان پرچم‌دار جدید آئودی معرفی و جایگزین V8 تمام آلومینیومی شد. تیپ‌های با کارایی بالا از مدل‌های مختلف با نام‌های S4، S6 و S8 عرضه شد.

در ابتدای هزاره جدید، خودروی کوپه اسپرت با ارتفاع پایین (و بعدها رودستر) TT مطرح شدند. آئودی همچنین تیپ‌های RS را برای مدل‌های A4 و A6 معرفی کرد، که کارایی بیش‌تری نسبت به تیپ S داشتند. علاوه بر تیپ‌های S و RS برای TT، آئودی خودروهای دیگری را نیز که شامل A3 هاچ‌بک، کراس اوور Q5، کوپه A5 جذاب، خودروی اسپرت عجیب و غریب R8 و سدان هاچ‌بک لوکس A7 می‌شد را، معرفی کرد.

امروز، آئودی به موفقیت خود در بازار خودروهای معتبر با عرضه گستره وسیعی از خودروها که ترکیبی از لوکس و اسپرت بودن هستند، ادامه می‌دهد.

اخبار آئودی

بی ام و 2017

طراح خودروهای آئودی و اشکودا توسط شرکت بی ام و استخدام شد

گروه خودروسازی ب ام و، جوزف کابان رئیس سابق تیم طراحی شرکتهای خودروسازی آئودی و اشکودا و طراح "بوگاتی ویرون" را استخدام کرد. به گزارش ۱۶۱۶، پس از مشخص شدن جدایی کریم حبیب طراح باسابقه ب ام و از

آئودی 2017

آئودی خودرویی برای رقابت با مرسدس-ای‌ام‌جی می سازد

به گزارش ۱۶۱۶، رئیس آئودی اسپورت آقای استفان وینکلمن معتقد است این کمپانی می‌تواند خودرویی را به منظور رقابت با مرسدس-ای‌ام‌جی Project One توسعه دهد. این مدیر ارشد در خلال مصاحبه با Car Advice

آئودی 2017

آئودی برای مدل TT تریم کواتروی دیزلی جدید عرضه می کند

به گزارش ۱۶۱۶، آئودی در بازار بریتانیا یک تریم TDI ۲.۰ Quattro جدید شامل سه گونه مختلف اسپورت، اِس لاین (S line) و نسخه سیاه (Black Edition) برای مدل TT عرضه می‌کند. بلوک ۲ لیتری TDI خروجی ۱۸۴ اسب

فورد GT 2017

۶ سوپر اسپورتی که توان کمتری نسبت به فورد GT دارند

سرانجام مشخصات و خروجی رسمی پیشرانه‌ی فورد GT اعلام شد. این خودروساز می‌گوید پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربوی GT قدرت خروجی ۶۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۴۶ نیوتون متری دارد. در حقیقت این پیشرانه‌ی ۳.۵